Kasvu medioituneeseen ja digitalisoituneeseen maailmaan on ollut minulle helppoa johtuen siitä, että teknologia on kehittynyt ja tuonut uusia laitteita, malleja ja uudistuksia sanoisinko sopivassa ajankohdassa oman kasvun ja kehityksen kannalta. En ole ollut liian nuori enkä "liian vanha" kun tietokoneet ja kännykkä ovat ilmestyneet. Myös kyseisten laitteiden uudistukset, kuten peruskännyköiden muuttuminen älypuhelimiin on tullut minulle otollisella ajalla, eli silloin kun vanha malli on ollut jo tarpeeksi tuttu ja tylsä joten uuden ilmestyminen on tuottanut pikemminkin riemua kuin päänvaivaa uuden asian opettelusta.

Huomaamattani "moniajan aivojani" eli yritän suorittaa montaa tehtävää yhtäaikaa, kuten nyt: blogitekstin kirjoitus, television katselu, sosiaalisessa mediassa pyöriminen, lehden luku ja whatsappissa keskustelu. Tätä on tapahtunut omassa elämässäni ala-asteesta lähtien, jolloin televisio vei kotitehtävien huomion, mutta maailman digitalisoituessa myös aivojen moniajo on lisääntynyt ja keskittyminen yhteen asiaan on vaikeutunut. Välillä pitäisikin muistaa keskittyä vain siihen yhteen asiaan ja elää hetkessä, etenkin silloin kun näkee läheisiään.

Luen ja seuraan paljon mediaa eri muodoissa, mutta nykyaikainen ja nousevassa suosiossa oleva tuottaminen esimerkiksi blogi muodossa on vielä uutta minulle. Tuottaminen onkin mediassa se asia mitä minun tulee parantaa ja kehittää, jotta yliopistosta valmistuttuani olen sen hetkisessä nykymaailmassa ajantasalla ja näin pätevä sen hetkisiin työtehtäviin.